-
Jaki jest zasięg sieci? / Czy ja też mogę skorzystać z usługi? / Czy u mnie usługa będzie dobrze działać?
W dziale Kontakt znajduje się mapa z zarysem obszaru, na którym jesteśmy w stanie świadczyć usługi. Aby była pewność czy możesz skorzystać z usługi, niezbędny będzie przyjazd montera na pomiar. Czasem o możliwościach decydują metry - konieczna jest widoczność bezpośrednio do naszego nadajnika. Dlatego o ostatecznych możliwościach technicznych decyduje koordynator wspólnie z monterem po sprawdzeniu warunków w miejscu pomiaru. Jeśli jest szansa, że usługa nie będzie działać poprawnie, wówczas nie montujemy instalacji.
-
Co to jest usługa Internet Limits Prepaid
Jest to usługa dostępu do Internetu z pakietami danych, skierowana do osób, które nie korzystają regularnie z Internetu i standardowy abonament jest dla nich zbyt drogą opcją. Szczegółowe informację na temat usługi Prepaid znajdziesz
tutaj.
-
Jak rozpoznać zastosowaną u mnie instalację? / Jaki mam aktualnie pakiet?
Najlepiej sprawdzić nazwę zastosowanej technologii na ostatniej fakturze, logując się na stronie wbok.abaks.pl lub sprawdzając zapisy aktualnej umowy.
-
Jaką mam prędkość połączenia z internetem?
Prędkość połączenia internetowego jest opisana w umowie. Można również przeprowadzić test prędkości połączenia. Należy wówczas pozostawić podłączony do internetu tylko jeden komputer i uruchomić tylko jedną aplikację korzystającą z dostępu do internetu - przeglądarkę internetową, w której najlepiej
uruchomić test prędkości połączenia lub
pobrać dowolnej wielkości plik i obserwować z jaką prędkością plik jest pobierany.
-
Po wymianie karty sieciowej nie mogę połączyć się z siecią, co zrobić?
Nowo zainstalowana karta sieciowa musi być prawidłowo zainstalowana
w systemie. Jeśli tak jest, w połączeniach sieciowym powinno być widoczne połączenie lokalne (w przypadku karty sieciowej lan) lub połączenie sieci bezprzewodowych (w przypadku karty sieci bezprzewodowych). Po instalacji karty sieciowej należy właściwie ustawić połączenia sieciowe. Jeśli korzystasz z instalacji z routerem, zastosuj się do
następującej instrukcji. W przeciwnym wypadku niezbędne będzie stworzenie połączenia PPPoE. Instrukcje krok po kroku dla różnych systemów operacyjnych dostępne są poniżej w Konfiguracji.
-
Mój komputer nie łączy się bezprzewodowo do routera, co zrobić?
Sprawdź czy masz poprawnie skonfigurowany system (instrukcja). Jeśli mimo to będziesz miał problemy z połączeniem się z routerem, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
-
Jak podłączyć nowy/kolejny komputer do internetu?
W przypadku gdy masz zamontowany router i podłączasz nowy komputer z użyciem kabla lub bezprzewodowo, musisz upewnić się, że połączenie lokalne jest poprawnie skonfigurowane (patrz Konfiguracja połączenia sieciowego w instalacji
z routerem). W przypadku gdy łączysz się bezpośrednio bez użycia routera, niezbędne jest utworzenie połączenia PPPoE (patrz Konfiguracja połączenia PPPoE). Jeśli mimo to masz problem lub pytanie możesz kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
-
Czy mogę zainstalować u siebie router?
Tak, jest to możliwe. Jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę i umiejętności możesz podłączyć u siebie router, który umożliwi Ci podział aktualnego łącza na kilka komputerów jednocześnie. Podłączany router musi mieć możliwość logowania się po PPPoE, jak również możliwość ustawienia MTU na 1480.
Instrukcja konfiguracji własnego routera.
-
Z jakich serwerów DNS powinienem korzystać?
W przypadku użytkowników sieci ABAKS, adresy serwerów DNS pobierane są automatyczne. Jeśli jest potrzeba ręcznego ustawiania serwerów DNS, należy korzystać z serwera podstawowego 195.74.91.4 oraz zapasowego 193.200.50.51.
-
Jaka jest różnica między lokalny a zewnętrznym adresem IP?
Lokalny adres IP uniemożliwia połączenie z Internetu z Twoim komputerem. Nie jest możliwe wówczas uruchomienie na komputerze jakiegokolwiek serwera, który byłby osiągalny z sieci Internet. Dotyczy to również rejestratorów video, serwerów plików,serwerów gier itp. Większość programów p2p wymaga adresu publicznego. Zewnętrzny(publiczny), stały adres IP jest przydzielony abonentowi tylko na jego użytek i umożliwia to, czego nie można uruchomić mając adres lokalny. W przypadku zwykłego korzystania z Internetu, jest bez różnicy jaki adres IP posiadamy.
-
Jak sprawdzić czy mam lokalny czy publiczny adres IP?
Publiczny adres IP jest usługą dodatkową i jest wyszczególniony na każdej fakturze. Jeśli od razu, w momencie podpisywania umowy wybrana została usługa zewnętrznego adresu IP, adres ten znajdziesz na formularzu informacyjnym lub bezpośrednio na umowie. Jeśli chcesz się upewnić, że masz publiczny adres IP i logujesz się do sieci z użyciem połączenia PPPoE to kliknij Menu Start -> Uruchom, wpisz cmd i zatwierdź klikając ENTER. Otworzy się nowe okno. Wpisz w nim ipconfig i wciśnij ENTER. Jeśli wypisany adres IP jest taki sam jak ten wyświetlony
tutaj, oznacza to, że masz publiczny adres IP. W przypadku gdy w twojej instalacji jest zamontowany router, możesz zalogować się do panelu routera i sprawdzić adres IP portu WAN. Jeśli jest on taki sam jak adres wyświetlony
tutaj, oznacza to, że masz publiczny adres IP.
-
Posiadam wykupiony publiczny adres IP, a w dalszym ciągu nie mogę z niego korzystać.
Usługa publicznego adresu IP jest dostępna w ciągu dnia roboczego od momentu dostarczenia odpowiedniego wniosku do Biura Obsługi Klienta. Jeśli po tym czasie nadal nie możesz korzystać z publicznego adresu IP, upewnij się, że firewall lub inne oprogramowanie antywirusowe nie blokuje dostępu do twojego komputera. W przypadku instalacji z routerem, do prawidłowego działania niektórych aplikacji, niezbędne jest przekierowanie portów
-
Czy w przypadku posiadania lokalnego adresu IP mogę otrzymać port zewnętrzny?
Tak, w chwili obecnej możemy uruchomić jeden otwarty port zewnętrzny dla Klienta. Jeśli jesteś zainteresowany, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta.
-
Jak zalogować się na podany w umowie adres e-mail aby odczytać fakturę?
Aby sprawdzić wiadomości, które przyszły na twoją skrzynkę mailową "id NUMERKLIENTA @ poczta.abaks.pl" możesz zalogować się bezpośrednio na
serwerze pocztowym lub ustawić konto pocztowe w programie do obsługi poczty. Wskazówki dotyczące ustawienia konta w programie pocztowym znajdziesz po zalogowaniu się na serwerze pocztowym. Dane niezbędne do zalogowania takie jak nazwa użytkownika i PIN znajdziesz na umowie.