Centrum pomocy

  • Jak zostać klientem?
    • Chciałbym skorzystać z Waszej oferty./Gdzie zgłosić chęć

      Wystarczy wejść na stronę i złożyć zamówienie z użyciem dostępnych na formularzy lub wysłać wiadomość na mail kontaktowy info @ abaks.pl. Wówczas Konsultant Biura Obsługi Klienta oddzwoni i uzgodni szczegóły zgłoszenia. Jeśli nie chcesz czekać na odpowiedź, możesz złożyć zamówienie telefonicznie dzwoniąc pod numer 58 682 99 91. Więcej danych kontaktowych w dziale Kontakt.
  • Internet
    • Jaki jest zasięg sieci? / Czy ja też mogę skorzystać z usługi? / Czy u mnie usługa będzie dobrze działać?

      W dziale Kontakt znajduje się mapa z zarysem obszaru, na którym jesteśmy w stanie świadczyć usługi. Aby była pewność czy możesz skorzystać z usługi, niezbędny będzie przyjazd montera na pomiar. Czasem o możliwościach decydują metry – konieczna jest widoczność bezpośrednio do naszego nadajnika. Dlatego o ostatecznych możliwościach technicznych decyduje koordynator wspólnie z monterem po sprawdzeniu warunków w miejscu pomiaru. Jeśli jest szansa, że usługa nie będzie działać poprawnie, wówczas nie montujemy instalacji.
    • Co to jest usługa Internet Limits Prepaid

      Jest to usługa dostępu do Internetu z pakietami danych, skierowana do osób, które nie korzystają regularnie z Internetu i standardowy abonament jest dla nich zbyt drogą opcją. Szczegółowe informację na temat usługi Prepaid znajdziesz tutaj.
    • Jak rozpoznać zastosowaną u mnie instalację? / Jaki mam aktualnie pakiet?

      Najlepiej sprawdzić nazwę zastosowanej technologii na ostatniej fakturze, logując się na stronie wbok.abaks.pl lub sprawdzając zapisy aktualnej umowy.
    • Jaką mam prędkość połączenia z internetem?

      Prędkość połączenia internetowego jest opisana w umowie. Można również przeprowadzić test prędkości połączenia. Należy wówczas pozostawić podłączony do internetu tylko jeden komputer i uruchomić tylko jedną aplikację korzystającą z dostępu do internetu – przeglądarkę internetową, w której najlepiej uruchomić test prędkości połączenia lub pobrać dowolnej wielkości plik i obserwować z jaką prędkością plik jest pobierany.
    • Po wymianie karty sieciowej nie mogę połączyć się z siecią, co zrobić?

      Nowo zainstalowana karta sieciowa musi być prawidłowo zainstalowana
      w systemie. Jeśli tak jest, w połączeniach sieciowym powinno być widoczne połączenie lokalne (w przypadku karty sieciowej lan) lub połączenie sieci bezprzewodowych (w przypadku karty sieci bezprzewodowych). Po instalacji karty sieciowej należy właściwie ustawić połączenia sieciowe. Jeśli korzystasz z instalacji z routerem, zastosuj się do następującej instrukcji. W przeciwnym wypadku niezbędne będzie stworzenie połączenia PPPoE. Instrukcje krok po kroku dla różnych systemów operacyjnych dostępne są poniżej w Konfiguracji.
    • Mój komputer nie łączy się bezprzewodowo do routera, co zrobić?

      Sprawdź czy masz poprawnie skonfigurowany system (instrukcja). Jeśli mimo to będziesz miał problemy z połączeniem się z routerem, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
    • Jak podłączyć nowy/kolejny komputer do internetu?

      W przypadku gdy masz zamontowany router i podłączasz nowy komputer z użyciem kabla lub bezprzewodowo, musisz upewnić się, że połączenie lokalne jest poprawnie skonfigurowane (patrz Konfiguracja połączenia sieciowego w instalacji
      z routerem). W przypadku gdy łączysz się bezpośrednio bez użycia routera, niezbędne jest utworzenie połączenia PPPoE (patrz Konfiguracja połączenia PPPoE). Jeśli mimo to masz problem lub pytanie możesz kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
    • Czy mogę zainstalować u siebie router?

      Tak, jest to możliwe. Jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę i umiejętności możesz podłączyć u siebie router, który umożliwi Ci podział aktualnego łącza na kilka komputerów jednocześnie. Podłączany router musi mieć możliwość logowania się po PPPoE, jak również możliwość ustawienia MTU na 1480. Instrukcja konfiguracji własnego routera.
    • Z jakich serwerów DNS powinienem korzystać?

      W przypadku użytkowników sieci ABAKS, adresy serwerów DNS pobierane są automatyczne. Jeśli jest potrzeba ręcznego ustawiania serwerów DNS, należy korzystać z serwera podstawowego 195.74.91.4 oraz zapasowego 193.200.50.51.
    • Jaka jest różnica między lokalny a zewnętrznym adresem IP?

      Lokalny adres IP uniemożliwia połączenie z Internetu z Twoim komputerem. Nie jest możliwe wówczas uruchomienie na komputerze jakiegokolwiek serwera, który byłby osiągalny z sieci Internet. Dotyczy to również rejestratorów video, serwerów plików,serwerów gier itp. Większość programów p2p wymaga adresu publicznego. Zewnętrzny(publiczny), stały adres IP jest przydzielony abonentowi tylko na jego użytek i umożliwia to, czego nie można uruchomić mając adres lokalny. W przypadku zwykłego korzystania z Internetu, jest bez różnicy jaki adres IP posiadamy.
    • Jak sprawdzić czy mam lokalny czy publiczny adres IP?

      Publiczny adres IP jest usługą dodatkową i jest wyszczególniony na każdej fakturze. Jeśli od razu, w momencie podpisywania umowy wybrana została usługa zewnętrznego adresu IP, adres ten znajdziesz na formularzu informacyjnym lub bezpośrednio na umowie. Jeśli chcesz się upewnić, że masz publiczny adres IP i logujesz się do sieci z użyciem połączenia PPPoE to kliknij Menu Start -> Uruchom, wpisz cmd i zatwierdź klikając ENTER. Otworzy się nowe okno. Wpisz w nim ipconfig i wciśnij ENTER. Jeśli wypisany adres IP jest taki sam jak ten wyświetlony tutaj, oznacza to, że masz publiczny adres IP. W przypadku gdy w twojej instalacji jest zamontowany router, możesz zalogować się do panelu routera i sprawdzić adres IP portu WAN. Jeśli jest on taki sam jak adres wyświetlony tutaj, oznacza to, że masz publiczny adres IP.
    • Posiadam wykupiony publiczny adres IP, a w dalszym ciągu nie mogę z niego korzystać.

      Usługa publicznego adresu IP jest dostępna w ciągu dnia roboczego od momentu dostarczenia odpowiedniego wniosku do Biura Obsługi Klienta. Jeśli po tym czasie nadal nie możesz korzystać z publicznego adresu IP, upewnij się, że firewall lub inne oprogramowanie antywirusowe nie blokuje dostępu do twojego komputera. W przypadku instalacji z routerem, do prawidłowego działania niektórych aplikacji, niezbędne jest przekierowanie portów
    • Czy w przypadku posiadania lokalnego adresu IP mogę otrzymać port zewnętrzny?

      Tak, w chwili obecnej możemy uruchomić jeden otwarty port zewnętrzny dla Klienta. Jeśli jesteś zainteresowany, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta.
    • Jak zalogować się na podany w umowie adres e-mail aby odczytać fakturę?

      Aby sprawdzić wiadomości, które przyszły na twoją skrzynkę mailową „id NUMERKLIENTA @ poczta.abaks.pl” możesz zalogować się bezpośrednio na serwerze pocztowym lub ustawić konto pocztowe w programie do obsługi poczty. Wskazówki dotyczące ustawienia konta w programie pocztowym znajdziesz po zalogowaniu się na serwerze pocztowym. Dane niezbędne do zalogowania takie jak nazwa użytkownika i PIN znajdziesz na umowie.
  • Hosting
    • Mam problem z podpięciem nowej domeny na koncie za 1zł netto rocznie

      Niestety, na promocyjnym koncie hostingowym dla klientów Abaks nie ma możliwości podpięcia nowej domeny. Jeśli istnieje potrzeba podpięcia domeny, można tego dokonać przekształcając konto hostingowe na konto Standard, Pro lub Max WWW.
    • Jakie są hostingowe adresy DNS

      Do hostingowych serwerów DNS zaliczają się: ns1.abaks.com.pl – 195.74.91.15, ns2.abaks.com.pl – 195.74.91.5, ns3.abaks.com.pl – 193.200.50.50
    • Jak wyglądają płatności

      W przypadku domen i pakietów hostingowych rejestracja odbywa się na zasadzie przedpłaty. Generowane są faktury Pro Forma. Jeśli zostaną one opłacone w odpowiednim czasie domeny i konta hostingowe, które widnieją na fakturze, będą w pełni funkcjonalne. W przypadku nieterminowej opłaty faktury Pro Forma dotyczącej domeny, może zdarzyć się tak, że domena zostanie przejęta przez innego nabywcę.
  • Telewizja
  • Faktury i płatności
    • Dlaczego nie dostałem/łam faktury…

      Oferujemy dwie formy dostarczania faktur: drogą tradycyjną (Poczta Polska) oraz drogą elektroniczną. Jeśli dostajesz faktury drogą tradycyjną, opóźnienie spowodowane jest na pewno działaniem poczty (za co nie ponosimy odpowiedzialności). Jeśli natomiast otrzymujesz faktury drogą elektroniczną, przede wszystkim sprawdź poprawność adresu e-mail który podałeś lub podaj inny w Wirtualnym Biurze Obsługi Klienta.
    • Jakie dokumenty potrzebuje, aby odliczyć internet od podatku?

      Do odliczenia internetu od podatku niezbędne jest posiadanie oryginałów faktur oraz zestawienie roczne. Zestawienie jest dostępne w Wirtualnym Biurze Obsługi Klienta lub w Biurze Obsługi Klienta.
    • Dlaczego saldo różni się od kwoty wyszczególnionej na fakturze?

      Saldo jest to kwota, która zawiera sumę wszystkich dokonanych wpłat pomniejszoną o wartości wystawionych faktur. Jeżeli saldo różni się od kwoty na którą jest wystawiona faktura to istnieją nieuregulowane wcześniejsze zobowiązania
      lub nadpłaty. Jeżeli saldo jest wartością ujemną ,to należy tę wartość opłacić aby mieć w pełni rozliczone konto. W przypadku salda dodatniego nie ma potrzeby ponownie opłacać faktury. Aktualne saldo możesz również sprawdzić na stronie Wirtualnego Biura Obsługi Klienta.
    • Jaki jest termin płatności?

      Znaczna większość faktur (za opłaty abonamentowe) jest automatycznie generowana i wysyłana 1-szego dnia każdego miesiąca lub w przypadku świąt w najbliższy dzień roboczy. Termin płatności faktury mija z dniem określonym w prawym górnym rogu faktury (jeśli przy umowie nie zostało określone inaczej, jest to 15 – sty dzień miesiąca, za który została wystawiona faktura).
    • W jaki sposób mogę dokonać płatności?

      Wszystkie informacje dotyczące płatności są dostępna tutaj
    • Co zrobić w przypadku spóźnienia się z opłatą lub zablokowania usługi?

      W przypadku nieopłacenia należności, w czasie 7 dni po terminie płatności faktury wyświetlane są plansze przypominające o płatności. Jeśli mimo to należności nie zostaną opłacone, usługa zostanie tymczasowo zablokowana. Podobnie w sytuacji, gdy należności zostaną opłacone przed terminem uruchomienia blokady, jednak zaksięgowane zostaną już po tym terminie. Skutkuje to tymczasową blokadą usługi na czas od wyznaczonego terminu do zaksięgowania wpłaty. W przypadku opłacenia należności po terminie, należy dostarczyć do Biura Obsługi Klienta dowód wpłaty. Można tego dokonać wysyłając potwierdzenie faksem, mailowo lub dostarczając je osobiście. Znacznie przyspieszy to ponowne włączenie usługi.
    • Czy faktura w formie elektronicznej jest równoważna tradycyjnej fakturze papierowej?

      Już od 1 stycznia 2011r. Rozporządzeniem Ministra Finansów zgodnie z faktury w formie elektronicznej są traktowane na równi z fakturami papierowymi. Oznacza to, że faktury w formie elektronicznej mogą służyć do rozliczenia z odpowiednim organem podatkowych lub organem kontroli skarbowej. Aby zmienić sposób dostarczania faktur na elektroniczny należy dostarczyć pisemna prośbę do Biura Obsługi Klienta.
  • Usługi dodatkowe
    • Jeśli złożyłem wniosek o włączenie usługi dodatkowej, kiedy zostanie ona uruchomiona?

      Usługi dodatkowe uruchamiane są zgodnie ze złożonym wnioskiem jest we wniosku jest wyszczególniona konkretna data. W przeciwnym wypadku usługa jest uruchamiana po przetworzeniu wniosku ale nie później niż w ciągu miesiąca od dnia przyjęcia wniosku.
    • Chciałbym zamówić od Państwa router WLAN. W jakim terminie zostanie zamontowany?

      W zależności od aktualnej liczby zgłoszeń czas może się skrócić lub wydłużyć ale standardowo jest to czas około 1 – 1,5 tygodnia.
  • Konfiguracja
    • Nie mam połączenia lokalnego/połączenia sieci bezprzewodowej

      Znajdź płytkę ze sterownikami odpowiedniej karty sieciowej lub pobierze je ze strony producenta i zainstaluj z niej właściwe sterowniki. Jeśli nie umiesz lub nie masz możliwości instalacji sterownika zapraszamy do Biura Obsługi Klienta, gdzie możemy doinstalować brakujące sterowniki lub przeinstalować cały system. Instalacja sterowników jak i przeinstalowanie systemu operacyjnego są usługami odpłatnymi.
    • Komputer wolno działa/Programy wolno się uruchamiają, co mogę z tym zrobić?

      Jeśli komputer jest stosunkowo nowy i ma wystarczającą ilość pamięci RAM, jednak programy uruchamiają się bardzo wolno lub nie uruchamiają się w ogóle, bardzo możliwe, że komputer został zainfekowany szkodliwym oprogramowanie, lub jest „zaśmiecony” niepotrzebnymi programami i usługami. Najszybszy a zarazem najlepszym rozwiązaniem będzie przeinstalowanie systemu operacyjnego na komputerze. Możemy to dla Ciebie zrobić. Przeinstalowanie system
    • Mam problem z konfiguracją połączenia szerokopasmowego PPPoE.

      Aby jak najbardziej ułatwić Państwu konfigurację połączenia przygotowaliśmy instrukcje „krok po kroku” dla różnych systemów operacyjnych. W razie potrzeby kliknij na właściwy link poniżej i postępuj zgodnie z zaleceniami.

      Konfiguracja połączenia PPPoE w systemie Windows XP

      Konfiguracja połączenia PPPoE w systemie Windows Vista

      Konfiguracja połączenia PPPoE w systemie Windows 7
  • Jestem klientem
    • Czy można przepisać umowę na inną osobą/firmę?

      Do przepisania umowy na inną osobę/firmę niezbędne jest wypełnienie dokumentu cesji. Wypełniony i podpisany przez obie strony dokument należy dostarczyć do siedziby firmy wraz z oryginałami dokumentów (w przypadku osób prywatnych – dowód osobisty, w przypadku firm – dokument świadczący o przydzieleniu NIP, REGON oraz wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej lub do Krajowego Rejestru Sądowego).
    • Czy mogę zerwać umowę w okresie jej trwania i jakie są ewentualne konsekwencje?

      Umowę można zerwać w dowolnym momencie dostarczając do Biura Obsługi Klienta wniosek rezygnacji z świadczonych przez Abaks usług. W każdym przypadku obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia. Oznacza to, że usługa jest dostępna do końca miesiąca następującego po tym, w którym została złożona rezygnacja. W przypadku umowy na czas nieokreślony rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. W przypadku umowy na czas określony, naliczana jest odpowiednia kara umowna ściśle powiązana z przyznanymi upustami, które przysługiwały z tytułu umowy terminowej.
    • Jak mogę zaktualizować dane, zmienić sposób dostarczania faktur, mail, numer telefonu itp.?

      W zależności od danych jakie chcą Państwo zaktualizować/zmienić, można tego dokonać w kilku kliknięciach po zalogowaniu na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta lub trzeba dostarczyć właściwy dokument w formie tradycyjnej. Listę z wyszczególnionymi zmianami, których można dokonać oraz opis sposobu dokonywania zmian są dostępne na stronie o EBOK
  • Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta – EBOK
    • Co to jest EBOK?

      EBOK czyli Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta jest to w skrócie panel Klienta, w którym zebrane są informacje dotyczące umowy, zamówionych/uruchomionych usług, płatności. EBOK umożliwia szybką aktualizację wielu danych, zmianę pakietów usługi oraz opłacenie zaległych rachunków. Dokładne informacje o możliwościach, które daje EBOK znajdziesz na stronie o EBOK